這星期的翻譯是凱中鄭神學長欽點的歌

Coldplay的Viva La Vida

普天同慶神從軍營被放出來啦啦啦啦啦啦XDD

然後真的不是我要說...這首歌也太難翻了啊啊啊啊啊!!!!!

(看在主唱有點帥的份上就算了)

Anyway請搭配音樂服用~

https://www.youtube.com/watch?v=dvgZkm1xWPE

"Viva La Vida"

I used to rule the world

我曾掌控全世界

Seas would rise when I gave the word

海洋潮汐會因我的一句話而撼動

Now in the morning I sweep alone

但這個早晨我獨自站在這裡

Sweep the streets I used to own

環顧我曾擁有的這些街道

 

I used to roll the dice

我曾支配著命運

Feel the fear in my enemy's eyes

從宿敵的眼中感受著他們的恐懼

Listened as the crowd would sing,

聽著群眾歌頌著

"Now the old king is dead! Long live the king!"

先王已故,吾王萬歲

One minute I held the key

上一分鐘我還握著權力的鑰匙

Next the walls were closed on me

下一分鐘我的世界卻天崩地裂

And I discovered that my castles stand

我才發現我自以為堅固的堡壘

Upon pillars of salt and pillars of sand

其實只是建立在海沙和海鹽上的小沙堡

 

I hear Jerusalem bells a-ringing

我聽到耶路撒冷的鐘聲響起

Roman cavalry choirs are singing

羅馬騎士們在征戰時歌唱

Be my mirror, my sword and shield

請當我的明鏡,我的劍和我的盾保護我

My missionaries in a foreign field

我的傳教士們在異國的土地上奔走

For some reason I can't explain

因為某些原因,我無法解釋這些情形

Once you'd gone there was never

除非你和我一樣曾參與這些故事

Never an honest word

不然我說的這些對你來說都只是無稽之談

And that was when I ruled the world

但這都是我過去的豐功偉業

 

It was a wicked and wild wind

邪惡的氣息和暴風正在吹打著

Blew down the doors to let me in

吹倒大門好讓我躲入

Shattered windows and the sound of drums

窗戶碎裂的聲音隨著越來越接近的鼓音傳來

People couldn't believe what I'd become

人們還不敢相信我的慘況

Revolutionaries wait

但革命軍已在外頭等待

For my head on a silver plate

等著把我的首級放上銀製餐盤上展示

Just a puppet on a lonely string

從頭到尾我不過就是個被絲線操縱的木偶

Oh who would ever want to be king?

噢,若知如此,誰還要當這樣的王呢?

 

I hear Jerusalem bells a-ringing

我聽到耶路撒冷的鐘聲響起

Roman cavalry choirs are singing

羅馬騎士們在征戰時歌唱

Be my mirror, my sword and shield

請當我的明鏡,我的劍和我的盾保護我

My missionaries in a foreign field

我的傳教士們在異國的土地上奔走

For some reason I can't explain

因為某些原因,我無法解釋這些情形

I know St. Peter won't call my name

反正我知道聖彼得是不會呼喊我的名字讓我進入天堂的

Never an honest word

這些事對你來說都只是無稽之談

But that was when I ruled the world

但這都是我過去的豐功偉業

 

Oh, oh, oh, oh, oh, oh [5x]

 

Hear Jerusalem bells a-ringing

我聽到耶路撒冷的鐘聲響起

Roman cavalry choirs are singing

羅馬騎士們在征戰時歌唱

Be my mirror, my sword and shield

請當我的明鏡,我的劍和我的盾保護我

My missionaries in a foreign field

我的傳教士們在異國的土地上奔走

For some reason I can't explain

因為某些原因,我無法解釋這些情形

I know St. Peter won't call my name

反正我知道聖彼得是不會呼喊我的名字讓我進入天堂的

Never an honest word

這些事對你來說都只是無稽之談

But that was when I ruled the world

但這都是我過去的豐功偉業

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 y2223134 的頭像
    y2223134

    Apple Heaven

    y2223134 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()